Szemernyi csoda az Atlanti-óceánon

A Kanári-szigetek, vagy ahogyan én nevezem a „szemernyi csodák”. Gyermekkoromban mikor nézegettem a földgömböt és arról álmodoztam hova is szeretnék eljutni, sosem gondoltam arra, hogy a Kanári-szigetekre, még csak észre sem vettem „jelentéktelen” mérete miatt. Ma már persze tudom, hogy ezek a szigetek a világ talán egyik legkedveltebb turisztikai paradicsomai és ezek közül is a számomra legérdekesebb Lanzarote szigetén szerzett élményeim szeretném most veletek megosztani. Utazásunkhoz a Wizz Air és Ryanair légi társaságokat választottuk. Mindkét gép tiszta volt és kedves, segítőkész személyzet fogadott minket. Mivel fapados járatokkal utaztunk, így poggyászaink méretére oda kellett figyelnünk. A szabályokat a Wizz Air sokkal komolyabban veszi, így szerintem érdemes pár centivel kisebb táskákat vinni, ha nem szeretnénk ráfizetni, hiszen telepakolva amúgy is nagyobb lesz a poggyász. A Ryanair sokkal lezserebben kezeli a helyzetet, ott nem annyira szőrszálhasogatók. Odafelé Budapestről Eidhovenig Wizz Airral utaztunk Eidhoventől Arreciféig (Lanzarote fővárosáig) pedig Ryanairral. Visszafelé közvetlen járat indult Kanáriról Budapestre. Ez körülbelül 4,5 óra utazást jelentett és szintén a Wizz Airt választottuk. A repülőjegyek ára változó, de nyárvége, szeptember eleje körül ki lehet fogni nagyon jó árban is.

Délután hat óra felé értünk a szigetre. Mikor már elég alacsonyan repültünk, láttuk a kristálytiszta óceán alját. Kicsit féltünk, hogy mindjárt beleszállunk az óceánba, de aztán mégiscsak földet értünk. Az időjárás napközben 30 Celsius körül mozgott, szinte egész héten, de vigyázzunk, mert a nagy szél miatt nem érezzük, milyen ereje is van a napnak, így könnyen megéghetünk, ha felelőtlenül nem kenjük be magunkat. Estére az erős szél miatt egy pulóver azért ajánlott, de napközben elegek a lenge nyári ruhák is. Persze némelyik kis szoknyácskával azért vigyázni kell, mert könnyen járhatunk úgy, mint Marylin Monroe.

Playa Blancáig, ahol szállást foglaltunk, bérelt autóval jutottunk el. Mi az Autoreisennél béreltünk, hét napra mindössze 57 Eurót fizettünk. Ennél a cégnél nem kell letéti díjat sem fizetni. Mindenkinek ajánlom, solcsóbb, mint taxizgatni és kényelmesebb, mint buszozgatni, ami természetesen nem áll meg mindenhol. Kocsival könnyen felfedezhető a hely, valamint az egész szigeten ingyenes a parkolás.

Mi az airbnb-n foglaltunk szállást. A Sutido Alex nevű apartmant választottuk, ami leginkább pároknak ideális (a két szimpla ágy összetolható), mivel különálló stúdió, így meghitten és zavartalanul tudják élvezni a nyaralást. Az apartmanhoz egy kis terasz is tartozik és parkolásra is van lehetőség. Lehet sütni, főzni, vasalni, mosni, mikró is található a házban, valamint számos csatornával rendelkező televízió is. Bár sajnos magyar nyelvű csatorna pont nincs, de hát nyaralás közben nem a TV nézés a legfontosabb, de remek, hogy erre is gondolt a házigazda, aki rendkívül kedvesen és spanyolos lazasággal fogadott minket, friss gyümölcsökkel, nagyon jó minőségű édes fehér borral várt minket, és később még a hűtőben is találtunk két sört. Nem is kell mondanom, ez feltette a pontot az i-re, vagyis tökéletesen kezdődött a nyaralás.

Maga a sziget kinézetét tekintve nagyon különleges. Egy szigetről szinte mindenkinek a változatos növényvilág, fehér homokos tengerpart, gyümölcsparadicsom jut eszébe. Lanzarote ezekre a képzetekre rácáfol. Először mikor megláttam azt mondom, hogy ez a hely olyan „texasos”, hiszen mindenhol sivatagos és száraz tájat láttam, amit szinte csak pálmafák és óriási kaktuszok díszítettek. A vulkáni utóhatás az egész sziget arculatát meghatározza. A szerpentinek mellett rengeteg, szinte méteres vulkáni kőzet található. Élővilága egyedülálló az egész világon. Biológia szakosként, de szerintem laikusként is felejthetetlen élményt nyújtott a Timanfaya Nemzeti Parkban tett látogatásunk. A Parkba a belépő 10 euró fejenként, felfedezése kb 30-35 perces busztúrával kivitelezhető. A Nemzeti Parkba vezető úton tevegelésre is volt alkalmunk. Ez 12 euróba került, de tulajdonképpen fejenként csak 6, hiszen egy tevén két ember utazhat. A tevetúra kb 15 perces, de itt is nagyon figyelmesek voltak a spanyol túravezetők. Mikor megálltunk mindenkiről csináltak kérés nélkül több képet is az illető mobiltelefonjával. Ha már az állatoknál tartunk, Lanzarote állatkertje a Rancho Texas, ami Puerto del Carmenben található az eddigi leggyönyörűbb állatkert, amit valaha láttam. Olyan érzésünk támad, mintha egy esőerdőbe cseppentünk volna. A sivár ketreceket felváltja a változatos növényzet és a gondosan megépített élőhelyek. Az egyik kedvencem az volt, amikor a mosómaciknál különböző feliratú kisebb odúk voltak. A legjobban tetsző a School volt. Ide már kicsit húzósabb 30 euró a belépő, de mindenképpen megéri, mert tartalmazza a madár, fóka, delfin és még egyéb más bemutatókat/showkat is, és képzeljétek, még fürdeni is lehet.

Ezen kívül rengeteg nem fizetős, de mégis jó kis programokat lehet szervezni a szigeten. Mi például szinte mindennap voltunk városnézőben. Két kedvencem a barlangos Los Hervideros és El Golfo volt, ahol a különleges élénkzöld lagúna található, ami szinte leírhatatlan látványt nyújt a vele szemben lévő azúrkék óceánnal. Ha már El Golfoban járunk érdemes megnézni a mellette lévő kis halászfalut és betérni egy kisebb étterembe a helyi ételeket, mondjuk a tapast megkóstolni.  Az árak és a személyzet is barátságos a legtöbb helyen.

Természetesen a strandolás sem maradhatott el. Az óceán partokon a fehér homok helyett sokszor a vulkáni kőzetekből elporladt fekete homokban mászkáltunk, ami szintén egyedivé teszi ezt a szigetecskét. A kedvenc strandunk Papayago beach lett, ami óriási sziklák közé szorított gyönyörű homokos tengerpart. Az odavezető út azonban még nem aszfaltozott, szóval fokozottan ügyeljünk autónk és saját magunk biztonságára is.

De talán, amit a legjobban imádtam az egész szigetben az az, hogy az emberek vidámak. Rengeteget mosolyognak és előzékenyek. Az egyik eladó hölgy például énekelgetett munka közben. Egyszóval a szó legpozitívabb értelmében veszik az élni szó jelentését.